کتاب برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره در کارشناسی ارشد



مقدمه

کتاب برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره در کارشناسی ارشد

با سلام واحترام به پیشگاه شما بزرگان حوزه علم ودانش

کنکور، کنکور ،کنکور.........

کنکورواژه‌ای که در حال حاضر شاید بیشتر از تمام واژه‌های دیگر در بین جوانان عزیز این مرز وبوم مرسوم است و گذر از این سد دغدغه همه این عزیزان.آزمونی که هر سال برای ورود به دانشگا هها درایران و چندین کشور دنیا بر گزار می‌شود و می‌توان نام یک ماراتن علمی را برآن گذاشت.

اوّلین کنکوری که در ایران سال1348 برگزار شد ۴۷٬۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردندو امروز بیش از دو میلیون  در کنکور اعم از کارشناسی ،ارشد و دکترا و.....شرکت میکنند واز همان  سال کنکور واردساختار جامعه ایران شد وروز به روز این پدیده نقش پر رنگ تری را در جامعه ایران بازی کرده و میکند

 

بعد از انقلاب اسلامی با توجه به رشد علمی کشور، فراگیر شدن تحصیلات عالیه و افزایش نسل جوان کشور کنکور به عنوان یکی از مسائل مشترک همه خانواده‌های ایرانی قرار گرفت ویکی از دغدغه های خانواده گذر فرزندانشان از این سد علمی بوده وهست .

 

بنابراین این پدیده (کنکور )عمر طولانی درایران ندارد. کمی بیشتر ازنیم قرن. پدیده‌ای که عمری نزدیک به نیم قرن دارد زائیده جهان مدرنی است که لوازمات آن خیلی زود وارد جهان سنتی ما ایرانیان شد و برای خیلی از  ما که هنوز ظواهر زندگی مدرن را داریم ولی خیلی از اصول زندگی مدرن از جمله مدیریت زمان، ناتوانی نه گفتن، برنامه‌ریزی مدون و....... را نداریم روبرو شدن با این پدیده که این موارد لازمه و ضرورتی برای گذر از این سد است سخت می‌نماید.

 

همه شما عزیران یک بار کنکور کارشناسی را تجربه و سربلند از آن بیرون آمده اید. اما باید عرض کنم که کنکور کارشناسی با کارشناسی ارشد تفاوتهای فاحشی دارد که من فصل اول کتاب را به همین مطلب اختصاص داده ام مطلبی که  عدم  تسلط به ان  باعث  نتیجه نگرفتن خیلی از این داوطلبین شده.

 

 دوست عزیر کنکور کارشناسی ارشد ورودشما به مرحله دانشی زندگی شما ست. مرحله ی که دوران علمی زندگی شماست  مرحله ی که تمام شخصیت و زندگی شما زیر مجموعه دانش و رشته ی تخصصی شما قرار می‌گیرد. و شما از این به بعد به عنوان یک فرد صاحب نظر در یک رشته خاص مورد توجه قرار می‌گیرد و دراین حوزه مقاله، کتاب و تدریس می‌کنید پس باید آماده شوید برای ورود به یک مرحله خاص در زندگی و ساختن آینده این مرز عزیز و خدمت به این مردم بزرگ و استثنایی و تغییر در زندگی خود.

دوست عزیز در همین اول بحث بیان می‌کنم که در این کتاب راهکارهای ارائه شده برای شما داوطلبینی عزیزی است که میدانید ارشد ورود به مرحله دانش و پژوهش محوری زندگی علمی شما می‌باشد پس باید قبول کنیم که از این به بعد کتاب و مطالعه پایه و اساس زندگی شما خواهد بود.

ضرب المثل معروف که نان بازویت را بخور در حال حاضر ودر جامعه مدرن با توجه به سبک زندگی به نان فکر و اندیشه ات را بخور تبدیل شده است و بهترین مسیر برای این کار مطالعه و رشد علمی می‌باشد.پس در ابتدای امر باید خودت را از همه لحاظ برای ورود به مرحله مهم علمی زندگیت آماده کنی و اگر این کار انجام شود بقیه مراحل سهل آسان خواهد بود چون چشم انداز زندگی خودرا یافته‌ای و به سوی آن هدف و برای رسیدن به آن تلاش میکنی.

کنکور برای شما نباید هدف باشد بلکه باید وسیله‌ای باشد برای رسیدن به اهداف بزرگتر، اما برای گذر از این سد چه کار باید کرد ؟

در این کتاب سعی خواهم کرد روشهای برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد بیان کنم و گام به گام با شما تا روز کنکور باشم و در فصلهای این کتاب مرحله به مرحله باهم جلو خواهیم رفت و به شما خواهم گفت که برای گذر از این سد چکار باید کرد

البته قبل از پایان این مطلب باید اعتراف کنم نوشتن کتابی برای موفقیت در یک آزمون آنهم آزمون کارشناسی ارشد کار بسیار پرمسئولیت و سنگینی می‌باشد که بسیار خوشحالم که این مسئولیت خطیر به اینجانب محول شده و امیدوارم که به خوبی از عهده این کار برآمده باشم.

کتاب پیش رو حاصل تجربه چندین ساله اینجانب به عنوان سخنران و مشاور همایش‌های را هکارهای موفقیت در کارشناسی ارشد موسسه ماهان در سراسر کشور و برنامه تلویزیونی صعود و اطلاع یافتن از دغدغه‌های داوطلبین عزیز ی می‌باشد که در سراسر کشور باهم صحبت کردیم و فصول کتاب با توجه به این دغدغه‌ها طراحی شده وسعی کردم که در حد توان این دغدغه‌ها را برطرف کنم ودر این کنکور که کنکور بزرگان است همراه خوبی برای شما باشم

داوطلبین این ماراتن بزرگ برعکس کنکور کارشناسی تنوع خاصی از لحاظ شرایط شغلی، سنی و....... دارند و به همین دلیل باید همه این شرایط را در نظر داشت. کنکور کارشناسی ارشد یک کنکور مهارتی است و داوطلب با این مهارتها مجهز باشد

   فصل های کتاب :

1.        تفاوتهای کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد

2.        کوله پشتی صعود

3.        هدف گذاری

4.        اطلاعات ناب

5.        مبانی موفقیت از زبان 40 رتبه یک

6.        برنامه ریزی درسی

7.        زبان را چگونه بخوانیم

8.        استراتژی روز کنکور

 کتاب در تمام نمایندگی های ماهان در سراسر کشور موجود می باشد

جهت خرید اینترنتی کلیک کنید


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!