جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد



جمع بندی کارشناسی ارشد 

جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد در ماههای آخر همواره از دغدغه های داوطلبین کنکور بوده است،امسال نیزبا توجه به تغییرات دفترچه ارشد سوالات متعددی برای داوطلبین ایجاد شده است . داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد که خود را برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آماده کرده اند، برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد می بایست تمامی منابع و مطالب درسی رشته خود را مطالعه و یادداشت برداری نمایند تا در جمع بندی کنکور ارشد با مطالعه سوالات تستی علامت زده شده و یادداشت های قبلی انجام شده و مرور سوالات پرتکرار ارشد سال گذشته به نتیجه دلخواه برسند.

جمع بندی کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبین کنکور ارشد به دلیل فاصله زمانی زیاد بین زمان ثبت نام کنکور ارشد و برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد ممکن است برخی از مطالب درسی خود را به فراموشی بسپارند، در این صورت هر داوطلب می تواند با مرور برخی نکات درسی و جمع بندی کامل تمامی دروس مطالعه شده به نتیجه دلخواهشان برسند. با توجه به اهمیت جمع بندی نهایی کنکور کارشناسی ارشد و تاثیر جمع بندی بر قبولی بساری از داوطلبان در این مقاله قصد داریم در خصوص جمع بندی کنکور سراسری ارشد و راه کارهای موسسه ماهان برای قبولی در این 50 روز پایانی برای داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد بپردازیم

تعدد دروس اختصاصی و تمرکز کنکور ارشد تنها بر این دروس، سبب گردیده تا مرور مناسب و به موقع در این آزمون اهمیت ویژه ای داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که داوطلبان آزمون ارشد باید به آن دقت نمایند، آن است که در این کنکور، بر خلاف کنکور ورودی مقطع کارشناسی، نفرات برتر نیز درصدهایی در حدود 50 الی 60 داشته اند؛ لذا اتمام کلیه منابع آزمون ارشد، سرفصل ها و تست ها، عملا امری دور از انتظار می باشد.

لذا متقاضیان کنکور ارشد، باید به یاد داشته باشند که در هفته های نهایی منتهی به آزمون سراسری، از مطالعه بخش های باقی مانده از منابع آزمون به شدت به دور باشند. 

5 توصیه ماهان در رابطه با روش جمع بندی برای کنکور ارشد

1- پرهیز از منابع متعدد:

داوطلبین باید از همان بدو شروع برای مطالعه کنکور ارشد، در خصوص منابع مطالعه خود به اطمینان خاطر برسند و در ادامه با تکیه بر همان منابع و نکات مشخص گردیده در طول زمان مطالعه آن، شروع به جمع بندی نمایند.

لذا توصیه اکید به داوطلبان این است که:

به هیچ عنوان منبع آموزشی و یا تستی تازه ای برای دوره جمع بندی ارشد اضافه نگردد مگر در شرایط خاص و با مشورت با مشاوران متخصص.

 

2- اولویت بندی مباحث پرتکرار:

متقاضی شرکت در آزمون ارشد، با بررسی بودجه بندی های حاصل از آزمون های حداقل 10 سال گذشته، می تواند به یک دید مناسب از اهمیت هر یک از مباحث امتحانی پی برده و علاوه بر تمرکز بر آن ها در زمان مطالعه، در زمان جمع بندی کنکور ارشد نیز مباحث مهم تر و پر سوال تر را شناسایی نماید. پیشنهاد ما استفاده از کتاب های ماهان و شرکت در آزمون های آزمایشی ماهان برای آشنایی بیشتر از مطالب پر تکرار میباشد

کتاب 8 آزمون ماهان

این کتاب شامل سه بخش اصلی است:

در بخش اول روند تغییرات و سرفصل های پر اهمیت تر از نگاه طراحان کنکور تحلیل گردیده که با عنوان تحلیل کنکور کارشناسی ارشد در کتاب گنجانده شده است.

در بخش دوم،مجموعه سوالات آزمون های ورودی دوره های کارشناسی ارشد در 5 ساله اخیر به همراه پاسخنامه های کاملا تشریحی اساتید و مولفین ماهان به این سوالات، تدوین گردیده است.

بخش سوم شامل 3 دوره آزمون های شبیه سازی شده ماهان می باشد که توسط اساتید با توجه به روند سوالات کنکورسالهای اخیر و بر اساس تغییرات سال گذشته کنکور جهت آمادگی کنکور پیش رو تالیف شده است تا داوطلبین محترم نمونه سوالات بیشتری جهت آمادگی کنکور در اختیار داشته باشند.

کتاب کوچک:

این کتاب شامل مجموعه نکات کاربردی و مهم درس های مختلف می باشد.

همانطور که می دانید در اکثر رشته ها امکان قبولی با میانگین 40% در دانشگاه های خوب وجود دارد. کتاب های کوچک ماهان با تکرار و یادآوری موضوعات و نکات باعث یادگیری و تثبیت مطالب در ذهن داوطلب شده و به داوطلبینی که قادر به استخراج و یادداشت برداری نکات نیستند کمک شایانی می نماید.

این کتاب برای سه دسته از داوطلبین قابل استفاده می باشد:

1-   داوطلبینی که مطالب درسی را خوب و دقیق مطالعه کرده اند ولی مطالب را فراموش میکنند.

2-   داوطلبینی که برخی مطالب درسی را مطالعه کرده اند و به مطالعه همه مباحث نرسیده اند.

3-   داوطلبینی که تازه شروع به مطالعه کرده اند و می خواهند گزیده خوانی کرده و از زمان موجود بهترین استفاده را نمایند.


سه مرحله آزمون جامع :

داوطلبین با سه مرحله آزمون کاملا شبیه سازی شده کنکور سراسری خود را با دیگر رقبا مقایسه می کنند و آزمونهای ماهان با بیش از 87% تشابه به سوالات کنکور های سالهای گذشته

 

جهت دریافت کتاب 8 آزمون خود کلیک کنید

 

3- تمرکز بر جمع بندی به صورت مبحثی و نه زمانی:

بدین مفهوم که داوطلبین پس از بررسی و محرز کردن مباحث مهم و پرتکرار تر، لازم است تا مبحث مربوطه را به طور کامل مرور و جمع بندی نماید، بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی.  لذا داوطلب بعد از اتمام هر یک از مباحث با اهمیت در زمانی معقولانه، می تواند به مبحث و اولویت مهم بعدی خود جهش نماید.
دوره جمع بندی ماهان نقطه آغاز خوبی برای جمع بندی مطالب به صورت مبحثی می باشد. 

 

برای دریافت مشاوره از پنل تخصصی مشاوره ماهان فرم زیر را پر کنید


 

4- مطالعه و جمع بندی سلسله وار مباحث:

در صورتی که داوطلب با مشخص نمودن مباحث پرتکرار، به این نتیجه رسد که لازم است پیش نیازهای دیگری از مباحث دیگر را، برای درک بهتر مطلب، مطالعه نماید، می تواند به صورت موازی با آن و در راستای بهبود فهم مطلب، از مرور مطلب به مطالعه پیش نیاز لازم روی بیاورد.

توجه شود که: با مطالعه هر بخش پیش نیاز مربوطه، حتما کاربرد آن در مبحث پرتکرار مربوطه مرور گردد تا بیش تر و بهتر در ذهن متقاضی تثبیت گردد.

5- تست زنی مناسب:

متقاضی باید به هنگام مطالعه در طول سال تحصیلی، تست های مفهومی و نکته دار را برای دوره جمع بندی ارشد مشخص نماید تا در این بازه زمانی بتواند آن ها را بازنگری نمایند. 

 

سوالات متداول

1- ✔️ برای جمع بندی کنکور ارشد باید به چه نکاتی توجه نمود؟
✔️ برای جمع بندی کنکور ارشد داوطلبان لازم نیست همه منابع ارشد را مطالعه نمایند، طبق متن مقاله باید دروسی که ضریب بالایی  دارند را در اولویت قرار دهند.


2- ✔️ آیا سوالات کنکور ارشد تکراری است؟
✔️ طبق متن مقاله داوطلبان می توانند با مطالعه سوالات سال های قبل شانس قبولی بیشتری داشته و یا حتی سوالات تکراری سال های قبل را مشاهده نمایند.


3- ✔️ روز های آخر مانده به کنکور سراسری باید به چه صورت به سوالات ارشد سال قبل پاسخ داد؟
✔️ داوطلبان باید مجموعه سوالات ارشد سال های قبل را دانلود نموده و برای هر مجموعه سوال دو روز درنظر بگیرند.

 

سخن آخر

بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد که در روزهای پایانی کنکور کارشناسی ارشد قرار دارند به دنبال این هستند که چگونه از این روزهای پایانی باقی مانده به بهترین صورت استفاده نمایند و جمع بندی درستی از تمامی مطالب درسی خوانده شده داشته باشند.

 

باید خدمت تمامی داوطلبان ارشد ذکر نماییم که در کنکور کارشناسی ارشد لازم نیست تمامی منابع کنکور ارشد مطالعه شود و یا حتی به تمامی سوالات کنکور سراسری پاسخ داده شود؛ به این دلیل که میانگین رتبه های برتر کنکور ارشد حدود 45 تا 60 درصد می باشد و داوطلبان می توانند با کسب میانگینی مانند رتبه های برتر در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

داوطلبان کنکور ارشد در صورت ایجاد هرگونه سوال در خصوص جمع بندی کنکور ارشد می توانند پاسخ خود را از طریق تماس تلفنی با مشاوران ماهان جویا شوند. 

ارتباط با موسسه ماهان

همانند سالیان گذشته رتبه های برتر ماهانی هستند