کتاب های جامع دکتری







معرفی کتب جامع دکتری

از آنجایی که منابع آزمون دکتری بسیار وسیع هستند و مطالعه تمامی آنها برای داوطلبان کاری دشوار است موسسه ماهان در سال گذشته اقدام به ویرایش علمی کلیه کتب دکتری بر مبنای سرفصل های پرتکرار و منابع کلیدی نموده است . از ویژگی های کتاب  های دکتری ماهان، شرح درس کامل، تست های تالیفی مولف ، تست های سالهای گذشته آزمون دکتری و خلاصه نویسی هر مبحث و همچنین معرفی منابع مورد استفاده می باشد. کلیه کتب بر اساس آخرین تغییرات مرکز آزمون سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد تالیف شده است.

 

 

شناخت از کتاب زبان دکتری ماهان

·        منبع جامع زبان عمومی

منبع جامع زبان دکتری ماهان شامل 73 مهارت است که 60 مهارت آن گرامر و 13 مهارت آن درک مطلب است.تست تمرین های دوره ای ( از ابتدای مهارت تا مهارت مورد نظر) به همراه پاسخ کاملا تشریحی و چندین سری تست های شبیه سازی شده به سوالات آزمون دکتری از ویژگی های کتاب منبع جامع زبان است.

این کتاب ویژه آزمون دکتری دانشگاه سراسری میباشد .

 

·        منبع جامع زبان تولیمو

 

تولیمو چیست؟

آزمون تولیمو توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که شامل یک دفترچه تشریحی و یک دفترچه تستی شامل 40 سوال ساختار و نوشتار زبانی، 50 سوال درک مطلب و 50 سوال شنیداری است.

در جلسه آزمون منحصرا سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نخواهد بود.دامنه نمرات بین 310 تا 677 است.

نمره بالای 600 عالی، بین 520 و 599 خوب، بین 480 تا 599 متوسط و کمتر از 479 ضعیف تلقی می شود.

آزمون تولیمو شباهت زیادی به آزمون تافل دارد و هر دو ماه یکبار در دانشگاههای سراسری معتبر کشور برگزار می گردد.

مزیت مدرک تولیمو:

از آنجایی که آزمون دکتری به صورت کتبی و مصاحبه برگزار می گردد و وزن آزمون مصاحبه 70 درصد است، دارا بودن مدرک زبان در زمان مصاحبه یک امتیاز بسیار خوب محسوب خواهد شد. همچنین پس از قبولی در دکتری ارائه مدرک زبان تولیمو به دانشگاه مورد نظر(سراسری- آزاد) توسط دانشجو، الزامی می باشد.

کتاب منبع جامع زبان تولیمو شامل 100 مهارت است که 60 مهارت آن گرامر و 13 مهارت آن درک مطلب و 27 مهارت شنیداری می باشد. این کتاب  کلیه سوالاتی که در آزمون های مشابه تولیمو، نظیر MCHE ، MCHLE   ، EPT ، MSRT را پوشش داده است و با قاطعیت می توان گفت که حتی یک سوال خارج از مهارت های این کتاب وجود نخواهد داشت.

کتاب زبان تولیمو در برگیرنده کتاب زبان عمومی نیز می باشد.

 

بانک تست زبان:

این کتاب شامل 1600 تست تالیفی و سوالات آزمونهای گذشته دکتری و آزمونهای تولیمو می باشد.

بانک تست به دلیل دارا بودن تستهای زیاد و همچنین پاسخ تشریحی به همراه ترجمه، مکمل بسیار خوبی برای کتابهای منبع جامع زبان عمومی و تولیمو خواهد بود.

 

فلش کارت زبان دکتری:

این فلش کارت ها جهت یادآوری مهارت های زبان دکتری و با هدف در دسترس بودن تدوین گردیده است.

فلش کارت ها شامل 13 مهارت مهم و پر تکرار آزمون می باشد که در ازای خرید پک کامل کتب، فلش کارت ها هدیه ماهان به داوطلب می باشد.

 

شناخت از کتب استعداد دکتری ماهان

·        استعداد تحصیلی گام به گام

کتاب آموزش گام به کام استعداد تحصیلی دکتری شامل 5 بخش اصلی است تمامی مفاهیم اصلی به صورت مشروح مورد بسط و توضیح قرار گرفته است :

درک مطلب: همانطور که مستحضر هستید درک مطلب در آزمونهای ورودی دکتری شامل متونی تخصصی است که با توجه به گروههای آزمایشی متفاوت به صورت تخصصی این متون مورد بحث قرار می گیرند در این فصل کتاب با تکنیکهای مشروحی در حل انواع متون تخصصی بیان شده اند .

1-    استدلال منطقی : این فصل که مختص تمامی گروهها به غیر از فنی مهندسی می باشد در قالب نکاتی کلیدی و مثالهای فراوان با حل های کاملا تشریحی به بحث درباره سوالات استدلال منطقی می پردازد .

2-    تحلیلی: در این فصل که جدیدترین مبحث آزمونهای دکتری در درس استعداد تحصیلی است با بررسی تمامی نکات پایه ای چندقانونی به بحث و بررسی سوالات تحلیلی می پردازد .

3-    کمیتی : سوالات کمیتی نیازمند بررسی همه جانبه سوالات پایه ای ریاضیاتی است در این فصل تمامی سوالات و نکات ریاضیات از پایه بررسی شده و در انتها به بررسی تستهای طبقه بندی شده پرداخته شده است .

4-    تجسمی: مبحث تجسمی مختص گروه فنی مهندسی است که در این فصل کتاب با بررسی تستهای نکته دار این مبحث مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 

در کنار کتاب آموزش گام به گام ، کتاب مجموعه سوالات استعداد تحصلی دکتری به هماره پاسخ های تشریحی در سه جلد آماده شده است که این کتاب بهترین مکمل برای کتاب آموزش گام به گام می باشد.به داوطلبان پیشنهاد میشود در کنار کتاب آموزش گام به گام به بررسی کتابهای مجموعه تست حتما بپردازند .

جلد اول : گروه فنی مهندسی

جلد دوم : گروه علوم انسانی و علوم پایه

جلد سوم : سایر گروه ها(هنر- کشاورزی- زبان- دامپزشکی- علوم پزشکی



نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!