منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق




آزمونهای برنامه­ ریزی شده گروه حقوق کد (1126)

ردیف نام درس تعداد تست ضرایب گرایشات                
      خصوصی اقتصادی محیط زیست مالکیت فکری تجارت بین‌الملل جزا و جرم‌شناسی حقوق بین‌الملل عمومی حقوق بشر
1 متون حقوقی 30 1 1 3 3 2 1 2 1 2
2 متون فقه 20 1 1 0 1 0 1 0 1 0
3 حقوق مدنی 20 3 3 0 3 2 0 0 0 0
4 حقوق تجارت 15 1 1 0 2 1 0 0 0 0
5 آیین دادرسی مدنی 15 1 1 0 0 0 0 0 0 0
6 حقوق جزای عمومی 15 0 0 0 0 0 2 0 0 0
7 حقوق جزای اختصاصی 20 0 0 2 0 0 2 0 0 0
8 آیین دادرسی کیفری 15 0 0 0 0 0 2 0 0 0
9 حقوق بین‌الملل خصوصی 15 0 0 0 0 1 0 1 0 0
10 حقوق تعهدات 15 0 0 0 0 0 0 1 0 1
11 حقوق بین‌الملل عمومی 20 0 0 2 0 1 0 2 1 2
12 حقوق اساسی 15 0 0 0 0 0 0 1 2 3
13 حقوق اداری 15 0 0 2 0 0 0 0 2 0
14 حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری 15 0 0 0 0 0 0 0 0 1
15 سازمان‌های بین‌المللی 15 0 0 0 0 0 0 0 0 2


تاریخ برگزاری آزمون های حضوری

آزمون اول آزمون دوم آزمون سوم آزمون چهارم آزمون پنجم آزمون ششم آزمون هفتم آزمون هشتم
25% اول 25% دوم 50% اول 25% سوم 25% چهارم 100% 100% 100%
(آموزشی) (آموزشی) (سنجشی) (آموزشی) (آموزشی) (سنجشی) (شبیه­سازی) (شبیه­سازی)
91/8/11 91/8/25 91/9/9 91/9/23 91/10/7 91/10/21 91/11/5 91/11/19



تاریخ برگزاری آزمون های اینترنتی:

آزمون اول آزمون دوم آزمون سوم آزمون چهارم
(تعیین سطح) (تعیین سطح) (جامع) (جامع)
91/7/13 91/9/2 91/9/30 91/11/12

www.MahanPortal.ir

ماهانی عزیز:

موسسه ماهان به دانشجویان عزیز نسل جدید خدمات خود را از طریق پورتال آموزشی ماهان ارائه می دهد. این     خدمات در راستای یکسان سازی شرایط برای تمامی دانشجویان در سراسر کشورایجاد شده است.
پاسخ به پرسش های تخصصی،مشاوره اینترنتی، آزمون های اینترنتی،تالارهای علمی گفتگوی دانشجویی و هر آنچه که یک دانشجو درباره رشته تخصصی خود نیاز دارد می تواند در دنیای مجازی پورتال ماهان بیابد.


بودجه­ بندی آزمون مجموعه حقوق

شماره آزمون فهرست مطالب
25% متون حقوقي: Law of  contract و قسمت Vocabulary زبان عمومي.
اول متون فقه: كتاب متاجر، حدود و قضا.
(آزمون اول) حقوق مدني: اشخاص و محجورین اموال و مالکیت (انواع مال- حقوق مختلفه اشخاص در اموال- مالکیت- حق انتفاع- حق ارتفاق- احکام املاک مجاور- حریم املاک) عقد وقف- احیاء اراضی موات، اشیاء پیدا شده، حیوانات ضاله، دفینه، عقود و تعهدات به طور کلی، شرایط صحت در معاملات، اثر معاملات، شروط ضمن عقد و معامله فضولی.
  حقوق تجارت: تاجر و اعمال تجاري (كليات، دلالي، حق العمل‌كاري، قرارداد حمل و نقل، قائم مقام تجاري، بيع بين المللي، ضمانت، علائم تجاري، اسم تجاري  
  آئين دادرسي مدني: سازمان قضايي ايران، وكالت در دعاوي، دعوا، شرايط اقامه و انواع آن، صلاحيت، دفاع يا پاسخ‌‌هاي خوانده
  حقوق جزاي عمومي: منابع حقوق كيفري، مكاتب حقوق كيفري و تحول تاريخي حقوق كيفري. تعريف فعل مجرمانه، ماهيت و مقام جرم جزايي، كاربرد اصل قانوني بودن جرائم و مجازات‌‌ها
  حقوق جزاي اختصاصي: جرائم عليه تماميت جسماني اشخاص (قتل و صدمات بدني و سقط جنين و ...).
  آئين دادرسي كيفري: كليات و تحولات آيين دادرسي كيفري و دعاوي ناشي از جرم (دعوي عمومي و دعوي خصوصي ناشي از جرم).
  حقوق بين الملل خصوصي: منابع حقوق بين الملل خصوصي و تابعيت
  حقوق تعهدات: اقسام عقود و معاملات و شرايط اساسي براي صحت معامله از كتاب قانون مدني در نظم حقوقي كنوني و مباحث مربوطه از كتاب اعمال حقوقي دكتر كاتوزيان.
  حقوق بين‌الملل عمومي: تاريخ تحول حقوق بين‌الملل، مباني حقوق بين‌الملل، منابع آن به استثناي معاهدات، طبقه‌بندي و سلسله مراتب حقوق بين الملل و وجوه تمايز آن با حقوق داخلي، تدوين و توسعه، اعضاي جامعه بين‌الملل و اعمال يك‌جانبه در حقوق بين‌الملل از كتاب دكتر بيگدلي، دكتر موسي زاده همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده
  حقوق اساسي: ويژگي‌‌هاي حقوق اساسي، قانون اساسي(در مفهوم عام و دلایل ظهور، انواع آن،  وجوه تمايز آن با قانون عادي) دولت كشور و اشكال، رژيم‌‌هاي سياسي، حقوق فردي و آزادي‌‌هاي عمومي، تفكيك قوا و پارلمان يا دستگاه قانونگذاري از كتاب دكتر ابوالفضل قاضي.
  حقوق اداري: كليات، مقامات اداري كشور (رهبر، رييس جمهور و معاونان و هیئت وزرا) و  سازمان اداري كشور در شهرستان‌‌ها .
  حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): منابع حقوق کیفری و تاریخ تحولات آن و مکاتب حقوقی، تعریف فعل مجرمانه و اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها، اقسام تفسیر و قلمرو قانون جزا در زمان و قلمرو قانون جزا در مکان، دوام رفتار مادی و شمار رفتار مادی و نتیجه آن، شروع به جرم، جرم عقیم و محال، تکوین رفتار مجرمانه در زمان و مکان و طبقه‌بندی جرایم از حیث عنصر قانونی و مادی از کتاب حقوق جزای عمومی دکتر محمدعلی اردبیلی
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: منابع فوق قراردادی حقوقی و اعمال یک طرفه سازمان‌های بین‌المللی، شخصیت بین‌المللی سازمان‌های بین‌المللی، صلاحیت سازمان‌های بین‌المللی، عضویت در سازمان‌های بین‌المللی، مزایا و مصونیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، مزایا و مصونیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، طبقه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های جهانی، جامعه ملل
25% متون حقوقي: مباحث مربوط به حقوق خصوصي (حقوق اشخاص، حقوق تجارت، بيع بين المللي، Law of  torts و كليات حقوق و قسمت Vocabulary زبان عمومي.
دوم متون فقه: كتاب قصاص، ديات
(آزمون دوم) حقوق مدني:  سقوط تعهدات- نکاح و انحلال عقد نکاح.
  حقوق تجارت: كليات شركت‌‌ها- شركت‌هاي  سهامي‌
  آئين دادرسي مدني: اقامه دعوا و دادرسي (فصل اول و دوم از بخش اول جلد دوم كتاب دكتر عبدالله شمس).
  حقوق جزاي عمومي: اقسام تفسير قوانين كيفري، طبقه‌بندي جرايم به لحاظ عنصر قانوني و قلمرو قانون جزا در زمان‌،  قلمرو قانون جزا در مكان، استرداد مجرمين. آثار اصل قانوني بودن جرائم و مجازات‌ها و دوام رفتار مادي و شمار رفتار مادي و نتيجة آن. عنصر رواني و طبقه‌بندي جرائم از حيث عنصر رواني شروع به جرم، جرم عقيم و محال (مراحل ارتكاب رفتار مجرمانه) تكوين رفتار مجرمانه در زمان و مكان و از حيث عنصر مادي و طبقه‌بندي جرايم از حيث عنصر مادي.
  حقوق جزاي اختصاصي: جرايم بر عليه آزادي و حيثيت معنوي اشخاص (آدم ربايي، بازداشت غير قانوني، هتك حرمت منازل، توهين، افترا، قذف و )، جرايم بر عليه اموال و مالكيت (كلاهبرداري، سوء استفاده از ضعف نفس، خيانت در امانت، اختلاس، تخريب و حرق اموال، سرقت و صدور چك پرداخت نشدني و تصرف غير قانوني).
  آئين دادرسي كيفري: ضابطين دادگستري، دادسراي عمومي و انقلاب. مقامات دادسرا، سازمان و وظايف مقامات دادسرا، تحقيقات مقدماتي، معاينه و تحقيق محلي، احضار و بازجويي، جرح و تعديل و احضار شهود و مطلعين، اقسام تأمين كيفري و موارد اخذ آن‌.
  حقوق بين‌الملل خصوصي: مبحث اقامتگاه، وضع بيگانگان
  حقوق تعهدات: اثر معاملات، شرايط ضمن عقد معاملات فضولي از كتاب قانون مدني در نظم حقوقي كنوني و مباحث مربوطه از كتاب اعمال حقوقي دكتر كاتوزيان.
  حقوق بين‌الملل عمومي: حقوق معاهدات بين‌المللي از كتاب دكتر بيگدلي و كتاب دكتر رضا موسي‌زاده و همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده 
  حقوق اساسي: قوه‌ مجريه يا دستگاه حكومت، اثرات متقابل قوه‌ مجريه و مقننه و انتخابات از كتاب دكتر قاضي.
  حقوق اداري: تقسیمات کشوری، اعمال و مقررات دولتی و مسئولیت مدنی
  حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): عنصر روانی، بزهکار و عنصر روانی، بزهکار و عنصر مادی (مباشرت، شرکت و معاونت و …) اسباب اباحه عمل و علل رافع تقصیر و اصول حاکم بر مجازات‌ها، ضبط و مصادره اموال، گوناگونی صورت‌های واکنش‌های اجتماعی و اهداف آن و اقسام کیفر در قانون جزا اقدامات تامینی و ترتیبی و اسباب معافیت از کیفر و علل مخففه و مشدده، تعدد و تکرار جرم، تعویق و سقوط و زوال کیفر از کتاب دکتر محمدعلی اردبیلی.
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: اهداف و اصول سازمان ملل متحد، ترکیب سازمان ملل متحده، ارکان اصلی سازمان ملل متحده (شورای امنیت و مجمع عمومی)
  متون حقوقي: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  متون فقه: دوره مباحث آزمون اول و دوم و کتاب نکاح
  حقوق مدني: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  حقوق تجارت: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  آئين دادرسي مدني: دوره مباحث آزمون اول و دوم
50% حقوق جزاي عمومي: دوره مباحث آزمون اول و دوم و بزهکار و عنصر مادی ( مباشرت ، شرکت ، معاونت ، مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر و مسئولیت کیفیری اشخاص حقوقی )
اول حقوق جزاي اختصاصي: دوره مباحث آزمون اول و دوم
(آزمون سوم) آئين دادرسي كيفري: دوره مباحث آزمون اول و دوم و صلاحیت مراجع کیفری ( مفاهیم ، صلاحیت ذات ، محلی و نسبی و صلاحیت محاکم عمومی، انقلاب، اختلاف در صلاحیت و احاله )
  حقوق بين‌الملل خصوصي: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  حقوق تعهدات: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  حقوق بين‌الملل عمومي: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  حقوق اساسي: دوره مباحث آزمون اول و دوم و اصول کلی حاکم بر نظام سیاسی ایران ، زبان ، خط ، تاریخ  و پرچم رسمی کشور و حقوق ملت ( متن قانون و کتاب دکتر هاشمی )
  حقوق اداري: دوره مباحث آزمون اول و دوم
  حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): جرایم علیه اموال و مالکیت: (کلاهبرداری و خیانت در امانت، سرقت و صدور چک بلامحل از کتاب دکتر حسین میرمحمد صادقی با تاکید بر جرایم جنبی کلاهبرداری و خیانت در امانت)
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: سازان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل
25% متون حقوقي: international law و  public low و زبان عمومي.
سوم متون فقه:اجاره،شهادت،وقف،حجر،دین،ضمان و حواله و کتاب نکاح 
(آزمون چهارم) حقوق مدني: عقود معین (ودیعه، عاریه، بیع، اجاره، مزارعه، مساقات، مضاربه و جعاله، ضمان، حواله، کفالت، رهن، شرکت، قرض، صلح، هبه و وکالت).
  حقوق تجارت:  سایر شرکت های تجاري ، تصفیه و ثبت شرکت ها ،اسناد تجاری(سفته،برات)
  آئين دادرسي مدني: تصمیمات دادگاه‌ها تا آخر تجدید نظر ، طرق فوق العاده شکایت از احکام
  حقوق جزاي عمومي: اسباب اباحه عمل ( علل موجهه جرم ) اسباب رافع تقصیر ( علل رافع مسئولیت کیفری ) اصول حاکم بر مجازات ها و اسام مجازات بر حسب درجه و ماهیت ، ضبط و مصادره اموال گوناگونی صورتهای واکنش اجتماعی و اهداف آن و اقسام کیفر در قانون جزا ( کیفر، اصلی ، تبعی ، تکمیلی ، تتمیمی ، اقدامات تأمینی و تربیتی ، اسباب معافیت از کیفر ، علل مخففه قانونی و قضایی ، اقسام علل مشدده ، تعدد و تکرار جرم
  حقوق جزاي اختصاصي: جعل و تزوير، قلب سكه و تهيه و ترويج آن. و جرائم عليه امنيت داخلي و خارجي كشور و محاربه و افساد في‌الارض، توهين به مقدسات و مقامات، فرار و اخفا مقصرين، جعل و غصب عناوين، رشا و ارتشاء، شرب خمر و منافات عفت (زنا، لواط، مساحقه، تظاهر به فعل حرام، قوادي و ). و ساير مباحث كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي
  آئين دادرسي كيفري: صلاحيت محاكم اختصاصي (دادگاه اطفال و ترتيب رسيدگي آن، دادگاه مطبوعات، دادگاه ويژه روحانيت، دادگاه‌‌هاي نظامي‌) نيابت قضايي و كيفيت محاكمه (اقدامات قاضي پس از ختم تحقيقات، وكالت در دادگاه‌‌ها‌.ترتيب رسيدگي و صدور رأي، احكام حضوري و غيابي)  طرق شكايت از احكام.
  حقوق بين‌الملل خصوصي: نقش مكتب‌هاي حقوقي در تكامل نظريه، تعارض قوانين از كتاب دكتر الماسي  ص 38 الي 73 و از كتاب دكتر سلجوقي ص 210 الي 217 و كليات تعارض قوانين از كتاب دكتر الماسي ص 4 الي 37 و شيوه‌هاي  تعارض قوانين از كتاب دكتر سلجوقي ص 219 الي 226 ، مسائل ناشي از ارتباط ميان نظام‌‌هاي حقوقي به هنگام اعمال قاعده‌ي تعارض قوانين (توصيف‌ها، احاله، تعارض متحرك) از كتاب دكتر سلجوقي ص 227 الي 247 و از كتاب دكتر الماسي ص 77 الي 112 و از كتاب دكتر صفايي ص 74 الي 132.
  حقوق تعهدات: سقوط تعهدات (وفاي به عهد، اقاله، ابراء، تبديل تعهد، تهاتر، مالكيت في‌الذمه از كتاب قانون مدني در نظم حقوقي كنوني و مباحث مربوطه از كتاب اعمال حقوقي دكتر كاتوزيان، بخش نخست از كتاب وقايع حقوقي (مسئوليت مدني) از صفحة 11 تا 193 دكتر كاتوزيان
  حقوق بين‌الملل عمومي: حقوق درياها و آب راه‌‌هاي بين المللي از كتاب دكتر بيگدلي ص 273 الي 334 و از كتاب موسي زاده ص 233 الي 327  جلد اول همان از ص 129 الي 139 و همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده، حقوق هوايي و فضايي، حقوق ديپلماتيك و كنسولي و مسئووليت بين المللي دولت از كتاب دكتر موسي زاده ص 328 الي 348 و از كتاب دكتر بيگدلي  ص 355 الي و از جلد دوم همان از ص 495 الي 549 و همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده
  حقوق اساسي: اصول كلي حاكم بر نظام سياسي ايران، زبان، خط، تاريخ و پرچم رسمي‌كشور و حقوق ملت (متن قانون و امور مالي، حق حاكميت ملت و قواي ناشي از آن و قوه مقننه و نظام انتخاباتي ايران از كتاب دكتر‌هاشمي و قانون اساسي
  حقوق اداري: استخدام دولتی
  حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): جرایم علیه امنیت کشور و جعل و تزویر و قلب سکه و ترویج آن از کتاب دکتر حسین میرمحمد صادقی ضمن تاکید بر توضیحات زیر مواد قانونی جعل از کتاب قانون مجازات اسلامی و مطالعه سایر مواد قانون ضمن تاکید و توجه به آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی اداره حقوقی و قوه قضائیه
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: سازمان‌های منطقه‌ای جوامع اروپایی و ارکان آن (منشور ملل متحده و سازمان‌های منطقه‌ای و منابع حقوق اروپا، اصول کلی حقوق و تعارض آن با جامعه اروپایی)
25% متون حقوقي: Criminal law و زبان عمومي.
چهارم متون فقه: کتاب طلاق، خلع و مبارات،رهن، کفالت،صلح،وکالت، ودیعه و عاریه ، كتاب مزارعه، مساقات، شركت، مضاربه، شفعه، جعاله، وصايا و ارث 
(آزمون پنجم) حقوق مدني: حقوق اخذ به شفعه، وصیت و ارث و ضمان قهری و الزامات خارج از قرارداد
  حقوق تجارت:  چک و اسناد در وجه حامل، ورشکستگی و تصفیه
  آئين دادرسي مدني: امور اتفاقي، تأمين دليل، اظهارنامه، سازش، رسيدگي به دلايل‎، دادرسي فوري، داوری ، هزینه دادرسی، اعسار، مطالبه خسارت، اجبار به انجام تعهد اجرای احکام مدنی
  حقوق جزاي عمومي: تعويق و سقوط مجازات و زوال محكوميت كيفري(آزادي مشروط،تعليق،عفو و...)
  حقوق جزاي اختصاصي: جرايم عليه اموال و مالكيت، جرايم بر عليه اشخاص (اعم از تماميت جسماني و صدمات معنوي و آزادي).
  آئين دادرسي كيفري: اجراي احكام جزايي، هزينه دادرسي، ادله اثبات دعوي كيفري و نهاد دادسرا (تشكيلات، مقامات و صلاحيت).
  حقوق بين‌الملل خصوصي: اجراي قانون صلاحيتدار از كتاب دكتر الماسي ص 112 الي 148 و از كتاب دكتر سلجوقي ص 247 الي 274 و تعارض دادگاه‌‌ها از كتاب دكتر صفايي ص 172 الي 244 و مسائل مهم تعارض قوانين از كتاب دكتر الماسي ص 149 الي 180، مسائل مهم تعارض قوانين از كتاب دكتر الماسي ص 181 الي 215 و از كتاب سلجوقي ص 277 الي 386.
  حقوق تعهدات: بخش دوم از كتاب وقايع حقوقي (غصب، و مبحث غصب از كتاب قانون مدني در نظم حقوقي كنوني (مواد 308 تا 327) دكتر كاتوزيان، بخش سوم از كتاب وقايع حقوقي (استيفاء، ايفاي ناروا) به همراه مواد (301 تا 306 و 328 تا 337) از كتاب قانون مدني در نظم حقوقي كنوني دكتر كاتوزيان و قانون مسئوليت مدني
  حقوق بين‌الملل عمومي: روش‌‌هاي حل مسالمت آميز اختلافات بين المللي از كتاب دكتر مير عباسي ص 17 الي 103 و از كتاب دكتر موسي زاده ص 353 الي 358 و از كتاب دكتر بيگدلي ص 437 الي 464 و از كتاب دكتر بيگدلي ص 437 الي 464 ، جلد دوم و همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده، روش‌‌هاي حل و مسالمت آميز اختلافات بين المللي از كتاب دكتر مير عباسي جلد دوم ص 107 الي 269 و همان مباحث از جزوه دكتر بيگ‌زاده.
  حقوق اساسي: شوراها، رهبر، وظايف رهبري و قوه مجريه از كتاب‌هاشمي ‌و نيروهاي نظامي‌و سياست خارجي، قوه قضائيه، صدا و سيما، شوراي عالي امنيت ملي و بازنگري در قانون اساسي از قانون اساسي و كتاب دكتر‌هاشمي‌
  .حقوق اداري: دادرسی اداری و رسیدگی به تخلفات اداری
  حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): کلیات و تحولات آیین دادرسی و دعاوی ناشی از جرم، ضابطین دادگستری، دادسرا، تحقیقات مقدماتی و تحقیق محلی، احضار و بازجویی، جرح و تعدیل و احضار شهود و مطلعین و اقسام تامین کیفری و مورد اخذ آن (ماخذ مطالعاتی قانون آیین دادرسی کیفری و مجموعه سوالات طبقه‌بندی شده آیین دادرسی کیفری، چاپ سوم، تالیف رضا شکری)
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: پیمان ماستریخت و جوامع اروپایی، مفهوم منشور، شهروندان اروپا و معاهدات پولی اروپا و وحدت در نظام پول واحد
100% جامع
(آزمون ششم) حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری (ویژه گرایش حقوق بشر): صلاحیت مراجع کیفری (صلاحیت ذاتی، محلی و نسبی، صلاحیت دادگاه عمومی، انقلاب، کیفری استان، تجدیدنظر، مطبوعات، اطفال ویژه روحانیت و نظامی، احاله، اختلاف در صلاحیت و نیابت قضایی کیفیت محاکمه و صدور رأی، احکام حضوری و غیابی و طرق شکایت از احکام، هیئت تشخیص دیوان، اجرای احکام، هزینه دادرسی، ادله اثبات دعوی کیفری (مآخذ مطالعاتی به شرح آزمون 7)
  حقوق سازمان‌های بین‌المللی: ارکان جوامع اروپایی، سازمان‌های منطقه‌ای آفریقایی، آمریکای لاتین، آسیا و مباحث آزمون 2
100% جامع
(آزمون هفتم)  
100% جامع
(آزمون هشتم)  


منابع:

کتاب‌های بانک تست موسسه آموزش عالی آزاد ماهان

زبان عمومی:
کتاب بانک تست زبان عمومی موسسه ماهان ـ مولف خانم مریم رمضانی

متون حقوقي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2ـ Law text
3ـ A concise Dictionary of law
4ـ GCSE Law

متون فقه:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف فرشاد صدفی چقوشی، مینا عباسی
2- متن تحريرالروضه به همراه ترجمه (فقه استدلالي سيد مهدي دادمرزي.
3- لمعة دمشقية ترجمة دكتر علي شيرواني

حقوق مدني:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- قانون مدني در نظم حقوق كنوني، دكتر ناصر كاتوزيان.
3- وقايع حقوقي دكتر ناصر كاتوزيان انتشارات ميزان.
4- اعمال حقوقي دكتر ناصر كاتوزيان.
5- عقود معين دوره 2 جلدي دكتر ناصركاتوزيان.
6- اشخاص و محجورين دكتر صفايي - دكتر قاسم‌زاده.
7- حقوق خانواده دكتر صفايي.

حقوق تجارت:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق تجارت، دكتر ربيعا اسكيني 5 جلد.
3- قانون تجارت در نظم حقوق كنوني محمد دميرچيلي.
آئين دادرسي مدني:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- كتاب آئين دادرسي مدني، دكتر عبدالله شمس 2 جلد.
3- متن قانون اجراي احكام مدني.
4- متن قانون آئين دادرسي مدني و مواد مربوط به دادرسي مدني از قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌‌هاي عمومي و انقلاب مصوب 28/7/81.

حقوق جزاي عمومي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق جزاي عمومي، دكتر محمد علي اردبيلي، دو جلد، ميزان.    
3- بايسته‌هاي  حقوق جزاي عمومي، دكتر ايرج نوربها،.
4- بايسته‌هاي  حقوق جزاي عمومي، دكتر ايرج گلدوزيان، ميزان،

حقوق جزاي اختصاصي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق جزاي اختصاصي، ايرج گلدوزيان، انتشارات دانشگاه تهران.
3- حقوق جزاي اختصاصي، حسين مير محمد صادقي،

آيين دادرسي كيفري:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- قانون آئين دادرسي دادگاه‌‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، مصوب 1378.
3- قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌‌هاي عمومي و انقلاب مصوب 1381.
4- آيين دادرسي كيفري، دكتر محمود آخوندي ج 1و2.
5- آيين دادرسي كيفري دكتر محمد آشوري 2 جلد.

حقوق بين‌الملل خصوصي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق بين الملل خصوصي، دكتر محمد نصيري.
3- حقوق بين الملل خصوصي، دكتر سيد حسين صفايي.
4- بايسته‌هاي  حقوق بين الملل خصوصي، دكتر محمود سلجوقي.
5- حقوق بين المللي خصوصي (تعارض قوانين) دكتر نجاد علي الماسي.

حقوق تعهدات:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- قانون مدني در نظم حقوق كنوني، دكتر ناصر كاتوزيان.
3- اعمال حقوقي دكتر كاتوزيان.
4- وقايع حقوقي دكتر ناصر كاتوزيان.
5- قانون مسئوليت مدني
6- جزوة حقوق مدني 3 و 4 دكتر دروديان استاد دانشگاه تهران.

حقوق بين‌الملل عمومي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق بين المللي عمومي: دكتر محمد رضا ضيايي بيگدلي چ، گنج دانش.
3- جزوة حقوق بين‌الملل عمومي دكتر بيگ‌زاده استاد دانشكده حقوق شهيد بهشتي.
4- بايسته‌هاي  حقوق بين المللي عمومي‌، دكتر رضا موسي زاده، چ ، ميزان.

حقوق اساسي:
1- جزوه مکاتبه‌ای موسسه ماهان- مولف حامد هوشیاران
2- حقوق اساسي دكتر سيد محمد‌هاشمي‌2 جلد.
3- قانون اساسي.
4- بايسته‌هاي  حقوق اساسي دكتر ابوالفضل قاضي.

حقوق اداري:
1- حقوق اداري دكتر عبدالحميد ابوالحمد.
2- حقوق اداري دكتر منوچهر مؤتمني طباطبايي.
3- حقوق اداري دكتر رضا موسي‌زاده.
4- جزوة حقوق اداري دكتر اردشير اميرارجمند استاد دانشكده حقوق شهيد بهشتي.



نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!