منابع و مباحث دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی



دکتری مدیریت بازرگانی

دکتری مدیریت بازرگانی یکی از رشته­ های آموزش عالی است. هدف آن تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در جهت ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است. دانشجویان این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود مهارت­های کافی جهت اداره ی نبض بازار از سود و زیان ها را فراخواهند گرفت. دکتری مدیریت بازرگانی در واقع یکی از ارکان مهم شرکت­ها و نهادهای تجاری است چرا که لازمه موفقیت داشتن مدیری با تدابیر مدیریتی و اقتصادی است. به این جهت که بتواند ارتباط بین مشتری و خریدار را به درستی برقرار کند. در واقع یک مدیر بازرگانی اصلی­ترین نقش را در سود و زیان شرکت ها و نهادهای تجاری می­تواند ایفا کند.آینده مدیریت بازرگانی نیز با توجه به توضیحات داده شده خوب پیش ­بینی می­شود 

 

آینده شغلی رشته دکتری مدیریت بازرگانی

فارغ التحصيلان دکتری مدیریت بازرگانی با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژي­هاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آن­ها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمان­ها را داشته و نسبت به ساير گرايش­هاي مديريت با توجه به نبود رشته ­اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اين­که دانشجويان دکتری مدیریت بازرگانی با توجه به شناخت کافي از کسب­ وکار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کارآفريني و تشکيل کسب وکارجديد دارند.

آن­ها می­توانند در موسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور،کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان رشته دکتری مدیریت بازرگانی به خوبی می­توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان­های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می­رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت­های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می­توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.

 

تحلیل سوالات رشته دکتری مدیریت بازرگانی

 

دانشگاه های پذیرنده رشته دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی

با توجه به این که تغییرات دانشگاه‌های پذیرنده یک رشته در مقطع دکتری در سال‌های مختلف تغییرات زیادی ندارد، دانشگاه‌های جداول زیر که مربوط به آزمون دکتری سال گذشته است، می‌تواند به داوطلبان عزیز جهت اطلاع از گرایش‌های دکتری ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی و نیز دانشگاه‌هایی که در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اﻳﺮان ﺑﻌﺪ از اﺳﻼمی در رشته ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎنی و راﻫﺒﺮدی پذیرش دارند، کمک کند. این اطلاعات از سایت سنجش گرفته شده است .

 

دانشگاه های سراسری:

 

دانشگاه آراد اسلامی

دکتری مدیریت بازرگانی

 

 

 

منابع و مباحث دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی موسسه ماهان

عناوین درسی

ضرایب

1) آمار و کاربرد آن در مدیریت

4

2) مبانی سازمان و مدیریت

4

3) اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

4

4) بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

4

5) مدیریت استراتژیک پیشرفته

4

6) استعداد تحصیلی

1

7) زبان انگلیسی (تولیمو)

1

زبان انگلیسی (تولیمو)

 

استعداد تحصیلی

 

مدیریت استراتژیک پیشرفته

منابع

مبانی مدیریت استراتژیک، هانگر-ویلن، ترجمه محمد اعرابی، حمیدرضا رضوانی

مدیریت استراتژیک، فرد دیوید، ترجمه علي پارسیان و محمد اعرابی

برنامه ريزي و مديريت استراتژيك،پيرس و رابينسون، ترجمه خليلي شوريني، نشر یادواره کتا

سرفصل ها

مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن ترجمه اعرابی و رضوانی نشر پژوهشهای فرهنگی

مدیریت استراتژیک تامپسون و گمبل ترجمه عبدالوند و نیکومرام نشر مبلغان

مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک تالیف حسینی و عزیزی

نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک علی احمدی نشر تولید دانش

مدیریت استراتژیک پیشرفته رسولی و صالحی نشر پیام نور

مدیریت استراتژیک دیوید ترجمه اعرابی و پارسائیان نشر پژوهش های فرهنگی

 

آمار و کاربرد آن در مدیریت

منابع

آمار در اقتصاد و بازرگانی، محمد نوفرستی، نشر رسا

آمار و کاربرد آن در مدیریت، عادل آذر، منصور مؤمنی و سعید جعفری

آمار و احتمالات، عادل آذر

آمار و کاربرد آن در مدیریت، هادی رنجبران

آمار و کاربرد آن در مدیریت، وحید ناصحی فر

تئوری احتمالات و آمار کاربردی (تحلیل آماری)، اکبر عالم تبریز، بابک حاجی محمدرضا تبریزی

سرفصل ها

آمار توصیفی: کلیات آمار، پارامترهای مرکزی و پراکندگی داده­های پیوسته و گسسته، مبانی احتمال، تابع احتمال گسسته و پیوسته

متغیرهای تصادفی پیوسته و گسسته، امید ریاضی، میانه، کوواریانس، گشتاور، معیارهای تصمیم­گیری در شرایط ریسک

توزیع­ های احتمال گسسته و پیوسته، حد مرکزی، مارکوف، چی بی شف، توزیع نمونه­ای واریانس، توزیع نمونه­ای نسبت نمونه، توزیع نمونه ­ای تفاضل نسبت دو نمونه

برآوردهای نقطه­ای و فاصله­ای، فاصله اطمینان برای واریانس، نسبت و مجموع نسبت دو جامعه، خطاهای آماری، آزمون نکویی برازش، آزمون استقلال، خطاهای نوع اول و دوم، فروش مدل رگرسیون، خطای معیار برآورد، ضریب همبستگی اسپیرمن، سری­های زمانی

 

مبانی سازمان و مدیریت

منابع

مدیریت عمومی، مهدی الوانی، نشر نی

مبانی سازمان و مدیریت، علی رضاییان، انتشارات سمت

تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمان، تالیف استیون رابینز، مهدی الوانی و حسن دانایی­فرد، انتشارات اشراقی

مبانی سازمان و مدیریت، محمد مقیمی، انتشارات نگاه دانش

مبانی تئوری و طراحی سازمان، تالیف ریچاردال دفت، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی

سرفصل ها

تئوری ساختار رابینز نشر صفار، مدیریت عمومی الوانی نشرنی

مبانی سازمان و مدیریت مقیمی نشر راه دان، مبانی سازمان و مدیریت، رضائیان نشر سمت

 

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

منابع

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، سیدمحمد مقیمی، نشر راه دان

مدیریت در اسلام، علی آقا پیروز، ابوطالب خدمتی، عباس شفیعی و محمود بهشتی­نژاد، زیر نظر مهدی الوانی، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

مدیریت ما (مدیریت اسلامی در پرتو نهج­البلاغه امام علی علیه السلام)، علی­اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه

مدیریت اسلامی، محمدحسن نبوی، انتشارات بوستان کتاب قم

مدیریت اسلامی، سید علی اکبر افجه­ای، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی

مدیریت از منظر کتاب و سنت، سید صمصام­الدین قوامی، تهران، دبیرخانه مجلس خبرگان

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، نشر مهربان

مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف­الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار، انتشارات دانشگاه پیام نور

مدیریت اسلامی (رویکردها)، علی نقی امیری و حسن عابد جعفری، انتشارات سمت

اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی­الله نقی پورفر، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات مدیریت اسلامی

سرفصل ها

کلیه بخش های کتاب ماهان چاپ پنجم

 

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته

منابع

اصول مدیریت بازاریابی، تالیف جف لنکستر و لستر مسینگهام، ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی­نژاد، مهربان نشر

اصول بازاريابي، فيليپ كاتلر و گري آرمسترانگ، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات آموخته

مدیریت بازاریابی نوین، تالیف لوئیس ای.بون و دیوید ال.کورتز، ترجمه حسین نوروزی و مهدی مهذبی، انتشارات فوژان

جوهره بازاریابی، تالیف نیلز بیکهوف، سوئد هالنسن و مارک‌اولیور اوبرسنیک، ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی­نژاد، انتشارات فوژان

مديريت بازاريابي، احمد روستا، داور ونوس و عبدالحميد ابراهيمي، انتشارات سمت

مدیریت استراتژیک بازاریابی، چرنو الگساندر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

اصول و مبانی مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، کوین لین کلر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و محمدعلی عبدالوند، انتشارات مبلغان

کاتلر در مدیریت بازار، تالیف فیلیپ کاتلر، ترجمه عبدالرضا رضایی­نژاد، انتشارات فرا

بازاریابی خلاق: روش‌های کشف ایده‌های راه‌گشا در بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و فرناندو ترياس دبس، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات حکیم­باشی

نسخه سوم بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، هرمان کارتاجايا و ايوان ستي وان، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات سیته

کاتلر به سوالات تخصصی شما در بازاریابی پاسخ می­دهد، تالیف فیلیپ کاتلر، ترجمه کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات حکیم­باشی

برندسازی و بازاریابی اسلامی: ساختن کسب و کار اسلامی و جهانی، پائول تمپورال، ترجمه احمد روستا و علی صالحی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی

مقالات:

«ارائه چارچوب مفهومی در بازاریابی بر اساس مبانی اسلامی، میرزاحسن حسینی، لطف­الله فروزنده دهکردی و فاطمه عبدی»، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، سال یازدهم، شماره 42، تابستان 1390

“7P’s: A Literature Review of Islamic Marketing and Contemporary Marketing Mix”, Nurhazirah Hashim and Muhammad Iskandar Hamzah, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130, 155 – 159, 2014

«تلفیق آمیخته بازاریابی اسلامی و بازاریابی مدرن به عنوان استراتژی در کسب و کار»، محمدرضا جعفري، کنفراسن بین­المللی مدیریت، تهران، 1393

«درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام»، ميراحمد اميرشاهي، ناصر نقويان، سيدعلي علوي و مرجان پرورش محسني، دوفصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره دوم، پاییز و زمستان 1390، صص 273-221

“Islamic perspectives on marketing”, Muhammad Arham, Journal of Islamic Marketing, Vol. 1, No. 2, pp. 149-164, 2010

سرفصل ها

مدیریت بازاریابی دوجلدی کاتلر و کوین لین کلر ترجمه جعفری نشر نص

اصول بازاریابی کاتلر و آمسترانگ نشر آموخته ترجمه فروزنده

اصول مدیریت بازاریابی لنکستر و مسینگهام ترجمه نوروزی نشر مهربان

مدیریت بازاریابی سه استاد نشر سمت

بازاریابی راهبردی دراموند و ... ترجمه نوروزی و ... نشر صفار

 

 

گرایش های رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

ردیف

رشته

گرایش های اصلی

زیر مجموعه های مرتبط

1

مدیریت بازرگانی و راهبردی

 

مدیریت بازرگانی

 

مدیریت بازاریابی

مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

مدیریت راهبردی

 

 

 

 

 

ارتباط با موسسه ماهان

همانند سالیان گذشته رتبه های برتر ماهانی هستند